Trusted WordPress tutorials, when you need them most.
Beginner’s Guide to WordPress
WPB Cup
25 Million+
Websites using our plugins
16+
Years of WordPress experience
3000+
WordPress tutorials
by experts

14 sätt att öka genomsnittligt ordervärde med WordPress

Letar du efter sätt att uppmuntra customers att spendera mer pengar i din online store? Du bör omedelbart börja tracka metricen genomsnittligt ordervärde (AOV).

Att fokusera på AOV är ett effektivt sätt att få ett företag att växa, särskilt om du runar en ecommerce store. När jag har arbetat close med många online stores under det senaste decenniet har jag testat massor av strategier för att se vad som ökar AOV och vad som inte gör det.

Utifrån denna erfarenhet kan jag visa dig 14 sätt som garanterat kommer att öka det genomsnittliga ordervärdet med WordPress för att förbättra ditt resultat längst ner.

Note: Detta är ett gästinlägg av Chris Klosowski, VD för Easy Digital Downloads, det bästa digitala eCommerce plugin för WordPress. Detta är en expert Column som vi publicerar varannan torsdag, där vi bjuder in en WordPress expert för att dela sina erfarenheter med våra läsare.

Ways to Increase Average Order Value With WordPress

Vad är genomsnittligt ordervärde (AOV)?

Att run en online store handlar all om att möta behoven hos dina customers samtidigt som du täcker dina kostnader och gör en vinst. Lyckligtvis finns det en hel del sätt du kan öka din vinst längst ner.

Du kan till exempel försöka öka trafiken till din website eller uppmuntra fler av dina visitors att göra ett köp. Detta kommer att öka antalet konverteringar eller transaktioner i din store, vilket leder till mer intäkter.

En annan strategi är att försöka öka den Amount pengar you tjänar på varje enskild transaktion. Detta kallas ”genomsnittligt ordervärde” eller AOV och är ämnet för den här artikeln.

AOV handlar all om hur mycket dina customers spenderar per order. Du kan beräkna det genom att dela din totala intäkt med antalet ordrar du fått.

Här är formeln för att beräkna AOV:

AOV = Total Revenue / Number of Orders

Låt oss till exempel säga att din online store genererade en total intäkt på $ 10,000 från 200 order på en månad. Your AOV would be:

AOV = $10,000 / 200 orders = $50 per order

Att förstå och analysera din AOV kan hjälpa dig att få värdefulla insikter om din ecommerce-verksamhet. You can then use these insights to make data-driven decisions that improve your profitability and overall success.

Sammantaget, om du säljer flera digitala produkter, kan fokus på att öka ditt genomsnittliga ordervärde vara ett enkelt sätt att få ditt företag att växa.

Med detta sagt, för att öka din stores genomsnittliga ordervärde, behöver du helt enkelt ge dina kunder en anledning att spendera mer.

Låt oss ta en titt på 14 sätt som du kan öka det genomsnittliga ordervärdet med WordPress.

1. Track the Average Order Value (AOV) Metric on Your Online Store

Ditt första steg är att börja spåra AOV på din WordPress website. Du kan använda dessa data för att lära dig vilka strategier som fungerar och vilka som inte gör det.

Mitt team gör detta enkelt i Easy Digital Downloads genom att erbjuda built-in report så att du inte behöver ställa in separata tracking-program och analyslösningar. Allt du behöver göra är att gå till Downloads ” Reports i din WordPress dashboard.

WooCommerce låter dig också enkelt hitta AOV i deras dashboard.

Tracking AOV in Easy Digital Downloads

För ecommerce tracking rekommenderar jag starkt att du ställer in eCommerce tracking med hjälp av Google Analytics på din WordPress site.

2. Get Your Pricing Structure Right

Det är viktigt att hitta rätt price för dina produkter. Den måste täcka dina kostnader och låta dig göra vinst samtidigt som du erbjuder rättvisa priser som uppmuntrar customers att göra ett köp.

Det finns mycket att tänka på här. Så mitt team skapade en detaljerad guide på bloggen Easy Digital Downloads som hjälper dig att strukturera dina digitala produktpriser för framgång.

Att optimera din price-struktur kan innebära en del experimenterande. Ibland kanske du upptäcker att sänkt price höjer din AOV eftersom det gör det lättare för dina customers att köpa fler produkter.

Men du vet inte vad som fungerar om du inte mäter det. Tracking av din stores AOV metric är ett bra sätt att upptäcka vad som fungerar och vad som inte gör det.

3. Erbjud produktpaket

När du funderar på hur priserna i din store ska se ut, limitera inte ditt tänkande till enskilda produkter. Paketering av olika kombinationer av produkter kan hjälpa dina kunder att känna att de får extra värde.

I min senaste expert column nämnde jag att produktpaketering gör det lättare för customers att fatta ett köpbeslut. Ännu bättre är att det kan uppmuntra dem att köpa mer, vilket ökar ditt genomsnittliga ordervärde.

Till exempel använder en av våra kunder, SmashBalloon, utan problem bundling för att uppmuntra sina kunder att prova deras produkter i ett paket till ett kraftigt rabatterat price.

bundle aov

Bundles erbjuder dina kunder en mängdrabatt som vanligtvis kostar 60-80% av det totala värdet av dessa produkter. Rätt kombinationer av produkter kommer att tillgodose användarens smak, behov och budget.

You kan till exempel paketera produkter som ofta köps tillsammans. En spelbutik kan paketera en konsol tillsammans med ett spel och en personuppgiftsansvarig, eller så kan you paketera en e-bok med dess ljudboksversion.

Bundles kan också uppmuntra kunder att köpa fler produkter än de hade planerat. Någon som bara vill köpa några stockfoton av hemmakontor kan lockas av ett prisvärt ”Home Office Bundle”.

Bundle Example

4. Erbjuda planer för Payment

Ibland kan dina kunder bara göra ett litet köp helt enkelt för att de inte har tillräckligt med pengar för att köpa mer just nu.

Buy Now Pay Later”-planer för Payment allow användare att göra köpet nu och betala för det över tid. Samtidigt får din store hela beloppet direkt.

För närvarande använder 35% av konsumenterna planer för att betala senare för de flesta av sina inköp.

Eftersom de gör det lättare för dina kunder att göra ett köp, hjälper dessa planer till att förbättra konverteringar och din stores AOV.

Om du säljer digitala nedladdningar kan du använda betalningsalternativ som Klarna och Afterpay för att ställa in Buy Now Pay Later med Easy Digital Downloads. Alternativt kan du använda pluginet WP Simple Pay för att erbjuda ett senare betalningsalternativ med andra ecommerce-lösningar.

5. Gör det enkelt att kontrollera

En lång eller förvirrande kassaprocess kan göra kunderna överväldigade, vilket innebär att de spenderar mindre tid och ansträngning på sina inköp eller till och med slutar innan de har completed the payment. En enkel kassaprocess uppmuntrar kunderna att spendera mer.

Att förenkla processen minskar den kognitiva belastningen på customers genom att minska mängden hjärnkraft som behövs. Det gör att köparna kan fokusera på att completed köpet utan att känna sig överväldigade, vilket kan lead till att de lägger fler objekt i sin cart.

Du kan minska friktionen genom att erbjuda flera olika alternativ för Payment i olika valutor, allow your customers to check out as guests without need to create an account och genom att inkludera clear instructions.

EDD inkluderar dessa alternativ på sin snabbhämtar checkout page. Du kan välja en utökning för att add to de betalsätt du vill använda, inklusive Stripe, PayPal, och många andra.

The Easy Digital Downloads Checkout Form

Du kan också customize checkout page i WooCommerce och andra tillägg för eCommerce för att optimera den för konvertering och ökad AOV.

6. Erbjud upsells och cross-sells

Enligt min erfarenhet är ett av de mest effektiva sätten att uppmuntra kunder att spendera mer pengar när de gör ett köp att använda order bumps. Det är när du erbjuder köparen extra produkter eller erbjudanden i kassan.

Branschrapporter uppskattar att order bidrar till 35% av Amazons totala intäkter. De gör det bra, och det lönar sig.

Ta en titt på en screenshot av hur ett företag som säljer WordPress teman kan upsella en related to produkt.

checkout-cross-sells

De viktigaste typerna av order är upsells och cross-sells. Här är några exempel som hjälper dig att se skillnaden:

  • I en färgbutik skulle en upsell vara att uppmuntra en customer att köpa UV-beständig färg istället för vanlig färg. Den kostar mer i början, men håller mycket längre, vilket ger ett bättre värde och sparar pengar på sikt.
  • En cross-sell skulle vara att erbjuda kunden andra produkter som de kommer att behöva när de målar sitt hus. Dessa kan inkludera penslar, rullar, insticksprogram, färgbrickor och mer.

Det här är helt enkelt bra tjänst för kunden. You ser till att kunden köper den produkt som de faktiskt behöver, och att de har allt de behöver för att göra jobbet. De uppskattar det.

Det hjälper dig också att öka synligheten för produkter som inte köps ofta. Och eftersom kunden spenderar mer pengar på ordern ökar det din AOV.

Det är enkelt att add to order i din store med hjälp av Easy Digital Downloads cross-sell och upsell utökning, som är available för betalande medlemmar.

Det låter dig add to andra digitala produkter till dina produktsidor och kassasida. Detta kan generera vissa impulsköp, vilket allow you att öka det genomsnittliga ordervärdet.

Detta är också superlätt att ställa in i WooCommerce stores med ett plugin som FunnelKit. För mer detaljer, se WPBeginners guide om hur man skapar en order bump för WooCommerce.

7. Främja produkter med höga marginaler

När du rekommenderar produkter till dina customers kan det vara bra att visa upp och främja objekt med högre vinstmarginaler.

Jämfört med dina andra produkter kommer produkter med hög marginal att generera mer vinst per såld enhet.

Genom att främja dem strategiskt kan du öka din totala vinst även om försäljningsvolymen förblir densamma eller till och med minskar något. Detta kan lead till en högre AOV utan att det är obligatoriskt att öka antalet orders.

Om du har en digital produkt store, kan du använda EDD Recommended Products utökning för att tydligt visa dina högmarginalprodukter på dina downloads och checkout pages.

Amazon gör något liknande på sina produktsidor genom att displayed ”People who viewed this also viewed” och ”People who bought this also bought” rekommendationer. Dessa kan uppmuntra customers att köpa ytterligare produkter som de är intresserade av.

Amazon Recommends Products on Its Product Pages

Ett annat sätt är att kombinera produkter med hög marginal med relaterade produkter med lägre marginal. Detta kan uppmuntra kunderna att köpa paketet och potentiellt öka deras totala utgifter.

8. Erbjud smarta coupons

Smarta coupons är ett bra sätt att öka försäljningen, hålla dina customers nöjda och uppmuntra varumärkeslojalitet. De kan motivera dina kunder att lägga till fler objekt i sin cart så att de kvalificerar sig för en rabatt.

Du kan till exempel uppmuntra customers att spendera mer genom att erbjuda en gratis present eller gratis frakt när summan i deras cart når ett visst belopp.

Eller så kan du skapa coupons för ”buy one get one” (BOGO) för att övertyga kunderna att add to fler objekt till sin cart. Eller när de köper ett visst objekt kan du erbjuda dem ett andra objekt till ett rabatterat pris istället för gratis.

Offer Additional Products at a Reduced Rate to Encourage Buying

Med utökningen EDD Discounts Pro kan du skapa avancerade rabatter som automatiskt tillämpas på vyn för utcheckning baserat på specifika villkor.

Alternativt, om du har en WooCommerce store, då kan du skapa smarta coupons med tillägget Advanced Coupons. Det låter dig skapa alla typer av coupons, belöningar och rabatter för att få mer försäljning och få ditt företag att växa.

9. Optimera användarens resa

Jag har redan berört hur du kan förbättra kassaupplevelsen i din store, men det finns många andra sätt du kan optimera resan för användarna för att förbättra kundupplevelsen.

En smidig och positiv kundresa skapar en känsla av förtroende och tillfredsställelse. Detta kan uppmuntra kunderna att spendera mer och återkomma för framtida köp.

FunnelKit, tidigare WooFunnels, är en WordPress-försäljningstrattbyggare som låter dig optimera den väg användare tar på din website för att bli customers. Det låter dig skapa en kassa med ett klick, erbjuda upsells med ett klick, använda beautiful page layouts, och mycket mer.

WooFunnels One Click Upsell

Customize har en positiv upplevelse av en website som är lätt att navigera på och hitta de produkter de behöver. Det gör att de känner sig mer trygga med sina köp och genomför större ordrar.

10. Användning av FOMO (Fear of Missing Out) för att skapa brådska

Att skapa en känsla av brådska och spänning kan uppmuntra customers att köpa omedelbart för att undvika att gå miste om en värdefull möjlighet. Detta är känt som FOMO, eller rädslan att missa något, och är en välkänd försäljningstaktik.

När du använder FOMO-strategier måste du vara äkta och transparent. Om dina customers känner att du försöker manipulera dem genom att skapa en falsk känsla av att det är bråttom, kan du förlora deras förtroende.

Brådska skapas vanligtvis genom att runna en semesterrea med begränsad tid, till exempel på Black Friday. Kunden måste göra ett köp innan rean är över för att få rabatten.

När du runar en tidsbegränsad rabatt rekommenderar jag att du visar en nedräkningstimer för att se till att kunderna agerar innan erbjudandet löper ut.

Countdown Timer Example

Knapphet är ett annat sätt att skapa en känsla av att det är bråttom. Du kan till exempel informera customers när lagret är slut eller erbjuda exklusiva produkter i begränsad upplaga.

11. Använd sociala bevis för att skapa förtroende

Nya customers kan vara ovilliga att spendera mycket pengar i din online store. De har helt enkelt ingen anledning att lita på you ännu.

Faktum är att 92% av kunderna tvekar att göra ett köp när det inte finns några customer reviews available.

Detta är kraften i sociala bevis, där potentiella customers kan påverkas starkt av erfarenheterna från personer som redan har gjort ett köp och haft en bra upplevelse av din store.

Det innebär att du kan vinna nya kunders förtroende genom att på din website displayed product reviews och testimonials från äkta customers. När du har vunnit nya besökares förtroende kommer de att vara mycket mer självsäkra när de lägger till objekt i sina carts.

Smash Balloon Reviews Feed Pro demo

EDD-användare kan göra detta med hjälp av utökning Reviews. Detta låter dig aktivera customer reviews med star ratings på de produkter du väljer.

Alternativt kan du använda andra leads WordPress sociala bevis plugins gillar Smash Balloon Reviews Feed Pro och TrustPulse.

12. Skapa lojalitetsprogram

Många av mina customers använder utan problem lojalitetsprogram för att uppmuntra kunderna att spendera mer. När du ger extra poäng för ordrar över ett visst Amount kan du öka det genomsnittliga ordervärdet lika effektivt som cross-selling och upselling.

Tänk på ett Starbucks Rewards-kort. Varje gång du köper en drink kommer du närmare ett gratis kaffe.

Starbucks Loyalty Card

EDD erbjuder flera utökningar som kan hjälpa dig att skapa ett lojalitetsprogram, t.ex. utökningen Purchase Rewards.

Detta låter dig belöna kunder med en rabattkod efter att ha gjort ett köp. You can set a minimum purchase amount that will encourage them to add more to their cart.

Å andra sidan kan användare av WooCommerce enkelt skapa ett lojalitetsprogram med pluginet Advanced Coupons Loyalty Program. För fler rekommendationer, se våra expertval för de bästa WooCommerce tillägg för poäng och belöningar.

13. Återskapa övergivna cartar

De flesta onlinebutiker har ett stort antal användare som lämnar sina webbplatser från kassasidan. Genomsnittligt överger hela 69% av kunderna sina carts. Varför inte försöka få tillbaka några av dem och återskapa den förlorade försäljningen?

Dessa kunder visade genuint intresse för dina produkter, vilket gör dem till värdefulla leads. Påminn dem om deras övergivna cart och erbjud några incitament för att slutföra köpet. Du kanske utan problem konverterar dem till betalande customers, och det kan bidra till din AOV.

You may be able to catch them just before they leave your site. OptinMonsters exit-intent-teknik studerar musrörelser för att veta när någon är på väg att lämna din site, och visar en popup i exakt det ögonblicket.

Exit intent example

Om en övergivande besökare redan har lämnat din site kan du skicka en push notification till dem med PushEngage. Eller så kan du skicka ett automatiserat email med EDD:s Recapture-utökning för att återfå deras uppmärksamhet.

Du kan erbjuda kunderna ett incitament att slutföra köpet och ge dem relevanta alternativ för upsell eller cross-sell, till exempel genom att lägga till kompletterande produkter i deras cart eller erbjuda en paketrabatt. Detta är viss effektivitet om you använder ett personligt tillvägagångssätt.

Dessa riktade förslag kan uppmuntra dem att spendera mer, vilket potentiellt kan öka det totala värdet på ordern.

För mer details, you can see these guides on how to reduce cart abandonment in WordPress and how to send abandoned cart emails.

14. Testa flera strategier

Nu när du har sett min lista över sätt att öka din stores AOV kan du börja arbeta och börja testa flera strategier.

Men prova inte alltihop på en gång.

Det är bättre att göra en förändring i taget och mäta vilken effekt den har på värdet av dina orders. På så sätt kan du se vilka metoder som fungerar och vilka som inte gör det, så att du kan fatta datadrivna beslut för your business.

Kom ihåg att det är en pågående process att öka AOV. Genom att använda en kombination av dessa strategier och kontinuerligt övervaka och analysera resultaten kan du effektivt höja det genomsnittliga värdet på din order och öka de totala intäkterna i din store.

Jag hoppas att dessa tips hjälper dig att få din online-verksamhet att växa genom att öka det genomsnittliga ordervärdet (AOV) i din store. Du kanske också vill se dessa guider om hur du skapar en landing page med WordPress eller de bästa tilläggen för giveaway och tävlingar i WordPress.

If you liked this article, then please subscribe to our YouTube Channel for WordPress video tutorials. You can also find us on Twitter and Facebook.

Avslöjande: Vårt innehåll stöds av våra läsare. Det innebär att om du klickar på några av våra länkar, kan vi tjäna en provision. Se hur WPBeginner finansieras, varför det är viktigt, och hur du kan stödja oss. Här är vår editoriala process.

Den ultimata WordPress-verktygslådan

Få GRATIS tillgång till vår verktygslåda - en samling WordPress-relaterade produkter och resurser som varje professionell användare bör ha!

Reader Interactions

1 kommentarLämna ett svar

  1. Jiří Vaněk

    Thanks to Mr. Chris Klosowski for sharing his knowledge and wpbeginner for these articles with ”externists”. It is great to be able to access such information.

Lämna ett svar

Tack för att du väljer att lämna en kommentar. Tänk på att alla kommentarer modereras enligt våra policy för kommentarer, och din e-postadress kommer INTE att publiceras. Vänligen använd INTE nyckelord i namnfältet. Låt oss ha en personlig och meningsfull konversation.