Trusted WordPress tutorials, when you need them most.
Beginner’s Guide to WordPress
Puchar WPB
25 Million+
Websites using our plugins
16+
Years of WordPress experience
3000+
WordPress tutorials
by experts

14 sposobów na zwiększenie średniej wartości zamówienia dzięki WordPress

Szukasz sposobów na zachęcenie klientów do wydawania większej ilości pieniędzy w Twoim sklepie internetowym? Powinieneś natychmiast zacząć śledzić średnią wartość zamówienia (AOV).

Skupienie się na AOV jest skutecznym sposobem na rozwój biznesu, zwłaszcza jeśli prowadzisz sklep e-handel. Ściśle współpracując z wieloma sklepami internetowymi w ciągu ostatniej dekady, przetestowałem mnóstwo strategii, aby zobaczyć, co zwiększa AOV, a co nie.

Na podstawie tego doświadczenia mogę pokazać ci 14 sposobów, które z pewnością zwiększą średnią wartość zamówienia za pomocą WordPressa, aby poprawić twoje wyniki finansowe.

Uwaga: To jest wpis gościnny Chrisa Klosowskiego, prezesa Easy Digital Downloads, najlepszej cyfrowej wtyczki e-handlu dla WordPressa. Jest to kolumna ekspercka, którą publikujemy co drugi czwartek, w której zapraszamy eksperta WordPress do podzielenia się swoimi doświadczeniami z naszymi czytelnikami.

Ways to Increase Average Order Value With WordPress

Czym jest średnia wartość zamówienia (AOV)?

Prowadzenie sklepu internetowego polega na zaspokajaniu potrzeb klientów przy jednoczesnym pokrywaniu kosztów i osiąganiu zysków. Na szczęście istnieje kilka sposobów na zwiększenie twoich zysków.

Na przykład, możesz spróbować zwiększyć ilość ruchu przychodzącego na twoją witrynę internetową lub zachęcić więcej odwiedzających do dokonania zakupu. Zwiększy to liczbę konwersji lub transakcji w twoim sklepie, prowadząc do większych przychodów.

Innym podejściem jest próba zwiększenia ilości pieniędzy zarobionych na każdej pojedynczej transakcji. Jest to znane jako „średnia wartość zamówienia” lub AOV i jest tematem tego artykułu.

AOV dotyczy tego, ile twoi klienci wydają na jedno zamówienie. Możesz go obliczyć, dzieląc twój całkowity przychód przez liczbę otrzymanych zamówień.

Oto wzór na obliczanie AOV:

AOV = Total Revenue / Number of Orders

Załóżmy na przykład, że Twój sklep internetowy wygenerował łączny przychód w wysokości 10 000 USD z 200 zamówień w ciągu miesiąca. Twój AOV wynosiłby:

AOV = $10,000 / 200 orders = $50 per order

Zrozumienie i przeanalizowanie twojego AOV może pomóc ci uzyskać cenny wgląd w twój biznes e-handlu. Możesz następnie wykorzystać te spostrzeżenia do podejmowania decyzji opartych na danych, które poprawią twoją rentowność i ogólny sukces.

Ogólnie rzecz biorąc, jeśli sprzedajesz wiele produktów cyfrowych, skupienie się na zwiększeniu średniej wartości zamówienia może być łatwym sposobem na rozwój Twojej firmy.

Mając to na uwadze, aby zwiększyć średnią wartość zamówienia w twoim sklepie, musisz po prostu dać klientom powód, by wydawali więcej.

Przyjrzyjmy się 14 sposobom na zwiększenie średniej wartości zamówienia za pomocą WordPress.

1. Śledź średnią wartość zamówienia (AOV) w Twoim sklepie internetowym

Pierwszym krokiem jest rozpoczęcie śledzenia AOV na twojej witrynie internetowej WordPress. Możesz wykorzystać te dane, aby dowiedzieć się, które strategie działają, a które nie.

Mój zespół ułatwia to w Easy Digital Downloads, oferując wbudowane raportowanie, dzięki czemu nie trzeba konfigurować oddzielnego oprogramowania do śledzenia i rozwiązań analitycznych. Wszystko, co musisz zrobić, to przejść do Downloads ” Reports w twoim kokpicie WordPress.

WooCommerce pozwala również łatwo znaleźć AOV w kokpicie.

Tracking AOV in Easy Digital Downloads

W przypadku śledzenia e-handlu zdecydowanie zalecam skonfigurowanie śledzenia e-handlu za pomocą Google Analytics na twojej witrynie WordPress.

2. Twoja struktura cenowa powinna być właściwa

Znalezienie odpowiedniej struktury cenowej dla twoich produktów ma kluczowe znaczenie. Musi ona pokrywać twoje koszty i umożliwiać osiąganie zysków, a jednocześnie oferować uczciwe ceny, które zachęcą klientów do dokonania zakupu.

Jest tu wiele do rozważenia. Dlatego mój zespół stworzył szczegółowy przewodnik na blogu Easy Digital Downloads, który pomoże ci ustrukturyzować ceny twojego produktu cyfrowego, aby odnieść sukces.

Optymalizacja twojej struktury cenowej może brać udział w pewnych eksperymentach. Czasami może się okazać, że obniżenie ceny zwiększa Twój AOV, ponieważ ułatwia klientom zakup większej liczby produktów.

Ale nie dowiesz się, co działa, jeśli tego nie zmierzysz. Śledzenie wskaźnika AOV twojego sklepu to świetny sposób na odkrycie, co działa, a co nie.

3. Oferowanie pakietów produktów

Rozważając strukturę cenową twojego sklepu, nie ograniczaj się do pojedynczych produktów. Łączenie różnych kombinacji produktów może pomóc twoim klientom poczuć, że otrzymują dodatkową wartość.

W mojej ostatniej kolumnie eksperckiej wspomniałem, że sprzedaż pakietowa produktów ułatwia klientom podjęcie decyzji o zakupie. Co więcej, może zachęcić ich do zakupu większej ilości produktów, zwiększając twoją średnią wartość zamówienia.

Na przykład jeden z naszych klientów, SmashBalloon, z powodzeniem wykorzystuje sprzedaż wiązaną, aby zachęcić swoich klientów do wypróbowania swoich produktów w pakiecie po mocno obniżonej cenie.

bundle aov

Pakiety oferują twoim klientom rabat hurtowy, który zwykle kosztuje 60-80% całkowitej wartości tych produktów. Odpowiednie kombinacje produktów zaspokoją gusta, potrzeby i budżet użytkownika.

Można na przykład połączyć produkty, które są często kupowane razem. Sklep z grami może sprzedawać w pakiecie konsolę wraz z grą i kontrolerem lub eBooka wraz z audiobookiem.

Pakiety mogą również zachęcić klientów do zakupu większej liczby produktów niż planowali. Ktoś, kto chce tylko kupić kilka zdjęć stockowych biur domowych, może skusić się na przystępny cenowo „Pakiet Home Office”.

Bundle Example

4. Oferta planów płatności

Czasami twoi klienci mogą dokonać tylko niewielkiego zakupu po prostu dlatego, że nie mają wystarczająco dużo pieniędzy, aby kupić więcej w tej chwili.

Plany płatności „Kup teraz, zapłać później” pozwalają użytkownikom dokonać zakupu teraz i zapłacić za niego w czasie. Jednocześnie Twój sklep otrzyma pełną kwotę od razu.

Obecnie 35% konsumentów korzysta z planów typu pay-later w przypadku większości swoich zakupów.

Ponieważ ułatwiają one klientom dokonanie zakupu, plany te pomagają poprawić konwersje i AOV twojego sklepu.

Jeśli sprzedajesz cyfrowe pliki do pobrania, możesz skorzystać z opcji płatności, takich jak Klarna i Afterpay, aby skonfigurować opcję Kup teraz, zapłać później w Easy Digital Downloads. Alternatywnie możesz użyć wtyczki WP Simple Pay, aby zaoferować opcję płatności pay-later z innymi rozwiązaniami e-handlu.

5. Ułatw wymeldowanie

Długotrwały lub zagmatwany proces realizacji transakcji może przytłoczyć klientów, co oznacza, że poświęcają oni mniej czasu i wysiłku na zakupy lub nawet rezygnują z nich przed sfinalizowaniem płatności. Łatwy proces płatności zachęca klientów do większych wydatków.

Uproszczenie procesu zmniejsza obciążenie poznawcze klientów, zmniejszając ilość potrzebnej mocy mózgu. Pozwala to kupującym skupić się na sfinalizowaniu zakupu bez poczucia przytłoczenia, co może prowadzić do dodania większej liczby produktów do koszyka.

Możesz zmniejszyć tarcia, oferując wiele opcji płatności w różnych walutach, umożliwiając twoim klientom wymeldowanie się jako goście bez konieczności tworzenia konta i dołączając jasne instrukcje.

EDD zawiera te opcje na swojej szybko wczytującej się stronie kasy. Możesz wybrać rozszerzenie, aby dodać metody płatności, z których chcesz korzystać, w tym Stripe, PayPal i wiele innych.

The Easy Digital Downloads Checkout Form

Możesz także dostosować stronę kasy w WooCommerce i innych wtyczkach e-handlu, aby zoptymalizować ją pod kątem konwersji i zwiększenia AOV.

6. Oferta sprzedaży dodatkowej i sprzedaży krzyżowej

Z mojego doświadczenia wynika, że jednym z najskuteczniejszych sposobów na zachęcenie klientów do wydawania większej ilości pieniędzy podczas dokonywania zakupów jest stosowanie premii za zamówienie. Polega to na oferowaniu kupującemu dodatkowych produktów lub ofert podczas realizacji zakupu.

Raporty branżowe szacują, że skoki zamówień przyczyniają się do 35% całkowitych przychodów Amazon. Robią to dobrze i to się opłaca.

Spójrz na zrzut ekranu pokazujący, jak firma zajmująca się motywami WordPress może sprzedawać powiązany produkt.

checkout-cross-sells

Głównymi rodzajami premii do zamówień są upsells i cross-sells. Oto kilka przykładów, które pomogą Ci dostrzec różnicę:

  • W sklepie z farbami upsell polegałby na zachęceniu klienta do zakupu farby odpornej na promieniowanie UV zamiast zwykłej farby. Kosztuje ona początkowo więcej, ale wytrzymuje znacznie dłużej, oferując lepszą wartość i oszczędzając pieniądze w taksonomii.
  • Sprzedaż krzyżowa polega na oferowaniu klientom innych produktów, których będą potrzebować podczas malowania domu. Mogą to być pędzle, wałki, prześcieradła, tacki na farbę i inne.

To po prostu dobra obsługa klienta. Upewniasz się, że klienci kupują produkt, którego faktycznie potrzebują i mają wszystko, czego potrzebują do wykonania pracy. Doceniają to.

Pomaga również zwiększyć widoczność produktów, które nie są często kupowane. A ponieważ klienci wydają więcej pieniędzy na zamówienie, zwiększa to Twój AOV.

Łatwo jest dodać wzrost zamówień do twojego sklepu internetowego za pomocą rozszerzenia cross-sell i upsell Easy Digital Downloads, które jest dostępne dla płatnych członków.

Umożliwia dodawanie innych produktów cyfrowych do twoich stron produktów i strony kasy. Może to generować zakupy pod wpływem impulsu, umożliwiając zwiększenie średniej wartości zamówienia.

Jest to również bardzo łatwe do skonfigurowania w sklepach WooCommerce za pomocą wtyczki takiej jak FunnelKit. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z przewodnikiem WPBeginner na temat tworzenia uderzenia zamówienia dla WooCommerce.

7. Promowanie produktów z wysokimi marżami

Podczas gdy polecasz produkty swoim klientom, pomaga to w prezentowaniu i promowaniu przedmiotów o wyższych marżach zysku.

W porównaniu z innymi twoimi produktami, produkty wysokomarżowe będą generować większy zysk na sprzedaną jednostkę.

Promując je strategicznie, możesz zwiększyć swój ogólny zysk, nawet jeśli wielkość sprzedaży pozostanie taka sama lub nawet nieznacznie spadnie. Może to prowadzić do wyższego AOV bez konieczności zwiększania liczby zamówień.

Jeśli posiadasz sklep z produktami cyfrowymi, możesz skorzystać z rozszerzenia EDD Recommended Products, aby w widoczny sposób wyświetlać twoje wysokomarżowe produkty na stronach pobierania i kasy.

Amazon robi coś podobnego na swoich stronach produktów, wyświetlając rekomendacje „Osoby, które zobaczyły to również obejrzały” i „Osoby, które kupiły to również kupiły”. Może to zachęcić klientów do zakupu dodatkowych produktów, którymi są zainteresowani.

Amazon Recommends Products on Its Product Pages

Innym podejściem jest łączenie produktów o wysokiej marży z powiązanymi produktami o niższej marży. Może to zachęcić klientów do zakupu pakietu i potencjalnie zwiększyć ich ogólne wydatki.

8. Oferuj inteligentne kupony

Inteligentne kupony to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, zadowolenie twoich klientów i zachęcenie ich do lojalności wobec marki. Mogą one zmotywować twoich klientów do dodania większej liczby produktów do koszyka, aby kwalifikowali się do zniżki.

Można na przykład zachęcić klientów do większych wydatków, oferując im darmowy prezent lub bezpłatną wysyłkę, gdy suma zakupów w koszyku osiągnie określoną kwotę.

Możesz też stworzyć kupony typu „kup jeden, aby otrzymać jeden” (BOGO), aby przekonać kupujących do dodania większej liczby produktów do koszyka. Lub gdy kupią określony przedmiot, możesz zaoferować im drugi przedmiot po obniżonej cenie zamiast za darmo.

Offer Additional Products at a Reduced Rate to Encourage Buying

Rozszerzenie EDD Discounts Pro umożliwia tworzenie zaawansowanych rabatów, które są automatycznie stosowane na ekranie kasy w oparciu o określone warunki.

Alternatywnie, jeśli masz sklep WooCommerce, możesz tworzyć inteligentne kupony za pomocą wtyczki Advanced Coupons. Pozwala ona tworzyć wszelkiego rodzaju kupony, nagrody i rabaty, aby zwiększyć sprzedaż i rozwinąć twój biznes.

9. Optymalizacja ścieżki użytkownika

Poruszyłem już kwestię usprawnienia procesu płatności w twoim sklepie internetowym, ale istnieje wiele innych sposobów na optymalizację podróży użytkownika w celu poprawy doświadczenia klientów.

Płynna i pozytywna podróż klienta sprzyja poczuciu zaufania i satysfakcji. Może to zachęcić klientów do większych wydatków i powrotu na przyszłe zakupy.

FunnelKit, dawniej WooFunnels, to kreator lejków sprzedażowych WordPress, który pozwala zoptymalizować ścieżkę, jaką użytkownicy przechodzą na Twojej witrynie internetowej, aby stać się klientami. Umożliwia tworzenie płatności jednym kliknięciem, oferowanie upsells jednym kliknięciem, korzystanie z 111111 pięknych układów stron i wiele więcej.

WooFunnels One Click Upsell

Klienci mają pozytywne doświadczenia na witrynie internetowej, która jest łatwa w nawigacji i znajdowaniu potrzebnych produktów. Pomaga im to czuć się pewniej podczas zakupów i realizować większe zamówienia.

10. Wykorzystanie strachu przed przegapieniem (FOMO) do stworzenia pilnej potrzeby

Stworzenie poczucia pilności i ekscytacji może zachęcić klientów do natychmiastowego zakupu, aby nie przegapić cennej okazji. Jest to znane jako FOMO, czyli strach przed przegapieniem, i jest dobrze znaną taktyką sprzedaży.

Korzystając ze strategii FOMO, musisz być szczery i przejrzysty. Jeśli twoi klienci wyczują, że próbujesz nimi manipulować, tworząc fałszywe poczucie pilności, możesz stracić ich zaufanie.

Pilność jest zwykle tworzona przez prowadzenie ograniczonej czasowo wyprzedaży świątecznej, takiej jak Czarny Piątek. Klienci muszą dokonać zakupu przed zakończeniem wyprzedaży, aby uzyskać zniżkę.

W przypadku ograniczonych czasowo rabatów zalecam wyświetlanie licznika czasu, aby upewnić się, że klienci podejmą działania przed wygaśnięciem oferty.

Countdown Timer Example

Niedobór to kolejny sposób na stworzenie poczucia pilności. Można na przykład informować klientów o niskim stanie zapasów lub oferować ekskluzywne produkty z limitowanej edycji.

11. Wykorzystaj dowód społeczny do zdobycia zaufania

Nowi klienci mogą być niechętni do wydawania dużych pieniędzy w twoim sklepie internetowym. Po prostu nie mają jeszcze powodu, by ci zaufać.

W rzeczywistości 92% klientów waha się przed dokonaniem zakupu, gdy nie ma dostępnych opinii klientów.

Jest to siła dowodu społecznego, gdzie potencjalni klienci mogą być pod silnym wpływem doświadczeń osób, które już dokonały zakupu i miały dobre doświadczenia z twoim sklepem.

Oznacza to, że możesz zdobyć zaufanie nowych klientów, wyświetlając recenzje produktów i referencje na twojej witrynie internetowej od prawdziwych klientów. Gdy zdobędziesz zaufanie nowych odwiedzających, będą oni o wiele bardziej pewni siebie dodając produkty do swoich koszyków.

Smash Balloon Reviews Feed Pro demo

Użytkownicy EDD mogą to zrobić za pomocą rozszerzenia Reviews. Pozwala ono włączać opinie klientów z oceną w gwiazdkach na wybranych produktach.

Alternatywnie, możesz skorzystać z innych wiodących wtyczek WordPress typu social proof, takich jak Smash Balloon Reviews Feed Pro i TrustPulse.

12. Tworzenie programów lojalnościowych

Wielu moich klientów z powodzeniem korzysta z programów lojalnościowych, aby zachęcić kupujących do wydawania więcej. Przyznając dodatkowe punkty za zamówienia powyżej określonej kwoty, można zwiększyć średnią wartość zamówienia równie skutecznie, jak w przypadku sprzedaży krzyżowej i upsellingu.

Pomyśl o karcie Starbucks Rewards. Za każdym razem, gdy kupujesz napój, jesteś bliżej darmowej kawy.

Starbucks Loyalty Card

EDD oferuje kilka rozszerzeń, które mogą pomóc w stworzeniu programu lojalnościowego, takich jak rozszerzenie Purchase Rewards.

Pozwala to nagradzać klientów kodem rabatowym po dokonaniu zakupu. Możesz ustawić minimalną kwotę zakupu, która zachęci ich do dodania większej ilości do koszyka.

Z drugiej strony, użytkownicy WooCommerce mogą łatwo stworzyć program lojalnościowy za pomocą wtyczki Advanced Coupons Loyalty Program. Aby uzyskać więcej rekomendacji, zapoznaj się z naszymi eksperckimi typami najlepszych wtyczek punktów i nagród WooCommerce.

13. Odzyskiwanie porzuconych wózków

Większość sklepów internetowych ma ogromną liczbę użytkowników opuszczających ich witryny ze strony kasy. Średnio 69% kupujących porzuca swoje koszyki. Dlaczego nie spróbować odzyskać części z nich i odzyskać utraconą sprzedaż?

Ci klienci wykazali prawdziwe zainteresowanie twoimi produktami, co czyni ich wartościowymi potencjalnymi klientami. Przypomnij im o porzuconym koszyku i zaoferuj kilka zachęt do sfinalizowania zakupu. Być może z powodzeniem przekonwertujesz ich na płacących klientów, a to może przyczynić się do twojego AOV.

Możesz być w stanie złapać ich tuż przed opuszczeniem twojej witryny. Technologia exit-intent firmy OptinMonster bada ruchy myszy, aby wiedzieć, kiedy ktoś ma zamiar opuścić twoją witrynę i wyświetla wyskakujące okienko dokładnie w tym momencie.

Exit intent example

Jeśli porzucający użytkownik opuścił już twoją witrynę, możesz wysłać mu powiadomienie push za pomocą PushEngage. Możesz też wysłać automatyczny e-mail za pomocą rozszerzenia EDD Recapture, aby odzyskać ich uwagę.

Możesz zaoferować klientom zachętę do sfinalizowania zakupu i przedstawić im odpowiednie opcje sprzedaży dodatkowej lub krzyżowej, takie jak dodanie produktów uzupełniających do koszyka lub zaoferowanie rabatu na pakiet. Jest to szczególnie skuteczne w przypadku zastosowania spersonalizowanego podejścia.

Te ukierunkowane sugestie mogą zachęcić ich do większych wydatków, potencjalnie zwiększając ogólną wartość zamówienia.

Aby uzyskać więcej informacji, możesz zapoznać się z tymi przewodnikami na temat tego, jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w WordPressie i jak wysyłać e-maile z porzuconymi koszykami.

14. Testowanie wielu strategii

Teraz, gdy zapoznałeś się z moją listą sposobów na zwiększenie AOV twojego sklepu, możesz zabrać się do pracy i rozpocząć testowanie wielu strategii.

Ale nie próbuj ich wszystkich na raz.

Lepiej jest wprowadzać jedną zmianę na raz i mierzyć jej wpływ na wartość twoich zamówień. Pozwoli ci to zobaczyć, które podejścia działają, a które nie, dzięki czemu będziesz mógł podejmować decyzje oparte na danych dla twojej firmy.

Pamiętaj, że zwiększanie AOV to proces ciągły. Stosując kombinację tych strategii oraz stale monitorując i analizując wyniki, możesz skutecznie podnieść średnią wartość zamówienia i zwiększyć ogólne przychody w twoim sklepie internetowym.

Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci rozwinąć Twój biznes online poprzez zwiększenie średniej wartości zamówienia (AOV) w Twoim sklepie. Warto również zapoznać się z przewodnikami na temat tworzenia stron docelowych w WordPressie lub najlepszymi wtyczkami do rozdań i konkursów w WordPressie.

If you liked this article, then please subscribe to our YouTube Channel for WordPress video tutorials. You can also find us on Twitter and Facebook.

Ujawnienie: Nasze treści są wspierane przez czytelników. Oznacza to, że jeśli klikniesz na niektóre z naszych linków, możemy otrzymać prowizję. Zobacz jak WPBeginner jest finansowany, dlaczego to ma znaczenie i jak możesz nas wspierać. Oto nasz proces redakcyjny.

Najlepszy zestaw narzędzi WordPress

Uzyskaj BEZPŁATNY dostęp do naszego zestawu narzędzi - zbiór produktów i zasobów związanych z WordPressem, które każdy profesjonalista powinien mieć!

Reader Interactions

Jeden komentarzZostaw odpowiedź

  1. Jiří Vaněk

    Thanks to Mr. Chris Klosowski for sharing his knowledge and wpbeginner for these articles with „externists”. It is great to be able to access such information.

Zostaw odpowiedź

Dziękujemy za pozostawienie komentarza. Pamiętaj, że wszystkie komentarze są moderowane zgodnie z naszymi polityka komentarzy, a Twój adres e-mail NIE zostanie opublikowany. NIE używaj słów kluczowych w polu nazwy. Przeprowadźmy osobistą i konstruktywną rozmowę.